Pesquisar conteúdo deste blog

segunda-feira, 15 de março de 2010

Os caças da Venezuela / Venezuela's chinese warplanes

A first shipment of K8 fighters from China are tested at a ceremony in Venezuela. Caracas says the planes will be used to help curb drug trafficking through the country. Nice excuse...
On January 14, Bolivia's defense minister said that the country will buy six Chinese fighter jets used for anti-drug operations.
Some media agencies reported that Bolivia plans to purchase China's K-8 Karakorum coach/fighter aircrafts.
Compared with the well-armed drug traffickers, Bolivia's air forces is weak. The major equipment of Bolivian air forces consists of Beechcraft T 34 Mentor War Plane of the U.S. and T-33 “silver star” coach/attack airplane of Canada, which are too old.
The planes, however, are not any flying wonders: maximum speed 800 km/h, service ceiling 13,600 metres, and range of a mere 1,560 km.
That's funny: Brazil is considered a partner country, so, why not buy Embraer's Supertucano, by far more efficient for this kind of alleged service?
Um primeiro lote de caças chineses K8 é testado em uma cerimônia na Venezuela. Caracas diz que os aviões serão empregados no combate ao tráfico de drogas no país. Boa desculpa...
Em 14 de janeiro, o ministro da Defesa da Bolívia disse que o país irá comprar seis caças chineses para o combate ao tráfico de drogas.
Comparados aos bem armados traficantes de drogas, a Força Aérea Boliviana é fraca.
The melhor equipamento da Força é o americano Beechcraft T 34 e o T-33 “silver star” Canadense, ambos obsoletos.
Mas os aviões não são nenhuma maravilha voadora: velocidade máxima 800 km/h, teto de serviço 13.600 metros, e alcance de meros 1,560 km. Engraçado, se são tão amigos do Brasil, por que não compraram nossos Supertucanos, muito superiores, especialmente para esse alegado tipo de serviço?

Nenhum comentário:

Postar um comentário