A Airbus entregou seu 7.000º avião em 12 de dezembro.
Veja no vídeo a tecnologia de "Sharklets" (um neologismo ou trocadilho composto por "shark+winglet", que se poderia traduzir como "tubarão+ponta de asa". As aletas nas pontas das asas são chamadas "winglets", aletas de asa.
Os componentes estão em teste desde 30 de novembro de 2011, num A320. Num voo de quase cinco horas, que partiu de Toulouse, França, o desempenho aerodinâmico dos Sharklets fiocou comprovado. Os dispositivos deverão proporcionar uma economia de combustível em grandes trajetos de, pelo menos, 3,5 por cento, o que significa uma redução anual de emissão de CO² por volta de 700 toneladas por avião.
Se você gosta de aviação, suba a bordo e participe do voo no vídeo.
Airbus’ delivery of its 7,000th aircraft on 12 December 2011 marked a new achievement as the company continues to accelerate the production output of its single-aisle and widebody jetliners in meeting demand from a widening global customer base.
Airbus’ "Sharklet" (shark+winglet) wing-tip devices took to the sky for the first time on 30 November 2011 with a successful maiden flight using an A320 development aircraft. This nearly five-hour flight from Toulouse, France kicked off a multi-month test campaign to validate the Sharklets’ performance, confirm their aerodynamic behaviour and gather data for certification. Sharklets are expected to reduce fuel burn over long sectors by at least 3.5 per cent, representing an annual CO2 reduction of approximately 700 tonnes per aircraft.
If you like flying, get on board and watch the video.
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