Quase 3.000 toneladas de óleo diesel são produzidos diariamente a partir do carvão em uma fábrica na Mongólia. O processo de liquefação de carvão produz apenas uma pequena fração do combustível importado, mas este engenheiro diz que se trata de um investimento para o futuro.
O processo também depende muito da água, um recurso que muito dizem faltar na China.
Este engenheiro da China Coal Reasearch Institute (Instituto Chinês de Pesquisas com Carvão) diz que uma tonelada de óleo requer seis de água para ser produzida.
"Quando desenvolvermos mais isto, estaremos limitados pela disponibilidade de água. A região oeste da China carece de água. Então, o crescimento da produção dependerá da disponibilidade de água."
Mas as importações de óleo da China atingiram um recorde setembro, 24 milhões de toneladas. Com tal demanda por óleo, a China poderá decidir satisfazer sua sede de diesel sem se importar com os custos.
Almost 3,000 tonnes of diesel are produced in a plant in Mongolia. The process for coal liquefaction produces only a small total of the fuel imported, but this engineer says the process is an investment for the future.
"Beginning to develop massive production crude oil from crude has its limitations. There are very few sources of the resource. But there are relatively speaking a lot of coal sources worldwide." "In the future, when oil starts to decrease we'll have to heavily rely on coal liquefaction." The problem with this method is the highly environmental cost it carries; it produces twice as much dirt as traditional developing sources.
The process also relies heavily on water, a resource many claim China's lack. This engineer at The China Coal Reasearch Institute says one tonne of oil requires six tonnes of water to be produced.
"When we come to develop this furthter, it'll be limited by the availabitily of water. Western parts of China lack water. So, how big this will become dependes on the availability of water."
But China's oil import has reached a record in September, 24 million tonnes. With this kind of oil demand, China may decide to satisfy its thirst for diesel regardless of the cost.
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