So ends the article witten by a journalist, published in The New York Times, Science section, on the accumulation of garbage in a Pacific Ocean zone.
That's an unprecedent experience in the the big US newspaper.
Money from Spot.us, which proposes internauts contributing with some money, a donation that can be deducted from Income Tax, allowing journalists dedicating their work to investigate some issues usually put aside, or forgotten, by the media.
The article about garbage in the Pacific has raised som 6,000 dollars so far, from about one hundred donors, among whom Craiglist's founder and Jimmy Wales, from Wikipedia.
This kind of initiative are starting in the US and reinforce the theory of experts like Rosental Alves which says philanthropy will be a good way to support the informative effort of referece newspapers, vital for democracy, which demands well informed citizenship to be complete.Check it out here:http://www.spot.us/
Or, you can red the whole article here: http://www.nytimes.com/2009/11/10/science/10patch.html?_r=2&ref=science
A small part of it: Light bulbs, bottle caps, toothbrushes, Popsicle sticks and tiny pieces of plastic, each the size of a grain of rice, inhabit the Pacific garbage patch, an area of widely dispersed trash that doubles in size every decade and is now believed to be roughly twice the size of Texas.
"Los costes del viaje fueron pagados en parte por los lectores de Spot.us, un proyecto sin ánimo de lucro que apoya a periodistas freelance".
Con este aviso termina el artículo de una periodista que publica The New York Times en su sección de Ciencia sobre la acumulación de desechos en una zona del océano Pacífico.
Se trata de una experiencia insólita en el gran rotativo norteamericano.
El dinero provino de Spot.us, que propone a los internautas que aporten dinero, una donación que desgrava, para que periodistas puedan dedicarse a investigar un tema generalmente olvidado por los medios.
El artículo sobre la basura acumulada en el Pacífico recogió en este sitio 6.000 dólares de unos cien donantes entre los que figuran el fundador de Craiglist y Jimmy Wales, de Wikipedia.
Este tipo de iniciativas empiezan a darse en Estados Unidos y refuerzan la teoría de expertos como Rosental Alves que sostienen que la filantropía será una vía para apoyar el esfuerzo informativo de los diarios de referencia, vitales para la democracia, que exige una ciudadanía bien informada para ser plena. Vea más aquí: http://www.spot.us/
Usted puede leer el artículo en el original, en inglés, aqui: http://www.nytimes.com/2009/11/10/science/10patch.html?_r=2&ref=science
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