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sábado, 20 de outubro de 2012

Quebrando a barreira do som | Supersonic Boom

If human beings are ever to fly faster than the speed of sound from one side of the country to another, we first have to If human beings are ever to fly faster than the speed of sound from one side of the country to another, we first have to p

Para que as pessoas possam voar a velocidades supersônicas será preciso encontrar um meio de reduzir o estrondo gerado quando os aviões quebram a barreira do som.


Um modelo em escala reduzida de um avião supersônico que causa um estrondo atenuado, projetado pela Boeing, foi  testado no túnel de vento supersônico do Centro de Pesquisas Glenn da NASA, em Cleveland, Ohio, nos EUA.

Este é o maior dos dois modelos que estão sendo testados. O modelo contem um dispositivo de medição de forças (elevação, arrasto). Conforme o tipo de estudo, o modelo pode ser orientado em qualquer direção. Na foto, ele está de cabeça para baixo.

Outro modelo, menor, foi utilizado para medir as pressões externas que causam o estrondo.

Os testes são parte de outros que estão sendo conduzidos pela NASA e seus parceiros para identificar tecnologias e desenhos que proporcionem um nível de ruído supersônico pouco perceptível e que quase não afete as pessoas e edifícios no solo.





If human beings are ever to fly faster than the speed of sound from one side of the country to another, we first have to figure out how to reduce the level of sonic boom generated by supersonic flight.


Earlier this fall, a subscale model of a potential future low-boom supersonic aircraft designed by The Boeing Company was installed for testing in the supersonic wind tunnel at NASA's Glenn Research Center in Cleveland, Ohio, US.

This model is a larger of two models used in the test. The model contains a force measurement balance used to capture force measurements (lift, drag). Depending on the type of test and on the tunnel, the model can be oriented any way. Pictured here, the model is actually upside down.

Another smaller model was used to capture measurements of the off-body pressures that create a sonic boom.

The tests are among those being conducted by NASA and its partners to identify technologies and designs to achieve a level of sonic boom so low that it barely registers on buildings and people below.



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